مدیریت فایل و افزودن تصویر به محتوا

مدیریت فایل

با استفاده از بخش مدیریت فایل می توانید فایلهای خود را مدیریت کنید. نوار ابزار موجود در بخش فوقانی پنجره امکانات ویژه ای را در اختیار مدیران سایت قرارمیدهد. 

 

 امکانات پنجره مدیریت فایل

  • مشاهده و مدیریت پوشه ها وفایل های موجود بصورت درختی و  امکان ایجاد پوشه و زیر پوشه بصورت مستقیم جهت دسته بندی فایل ها .

  • آپلود فایل جهت انتقال فایل ها از کامپیوتر شخصی به سرور سایت
  • دانلود فایل های موجود و انتقال آنها از سرور سایت به کامپیوتر شخصی
  • حذف و تغییر نام  فایل ها
  • تغییر سایز تصاویر به دلخواه : پیشنهاد میشود سایز تصاویر را قبل از آپلود به سایز دلخواه تغییر دهید.
  • تنظیم نحوه نمایش فایل ها بر اساس زمان و تاریخ آپلود، نام یا اندازه فایل.

 

 

پنجره مدیریت فایل شامل سه قسمت اصلی زیر می باشد:

 

 1. پوشه ها

در این قسمت لیستی از پوشه ها وزیر پوشه های موجود در پوشه اصلی فایل ها نمایش داده میشوند. با کلیک روی هر پوشه می توان محتوای آنرا مشاهده نمود.

 

ایجاد پوشه : برای ایجاد پوشه باید روی فولدر اصلی کلیک راست کرده و گزینه زیرپوشه جدید  را انتخاب کنید. در پنجره باز شده نام پوشه را وارد کنید و دکمه تایید را فشار دهید. همانطور که در تصویر مشاهده میشود پوشه تست به زیر پوشه های images اضافه شد. 

 

2. نوار ابزار 

نوار ابزاری که در بخش فوقانی پنجره قرارد ارد امکان آپلود فایل، بارگذاری مجدد و تنظیم نحوه نمایش عکس ها در بخش مدیریت فایل را به مدیر سایت میدهد. 

 

آپلود فایل: برای آپلود تصویر مراحل زیر را انجام میدهیم:

پس از کلیک بر روی دکمه آپلود از نوار ابزار، در پنجره باز شده تمامی فایل ها و فولدرها و درایوهای کامپیوتر شخصی دیده میشوند. از همین طریق تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه open را فشار دهید. تصویراضافه شده با پس زمینه وکادر آبی از دیگر تصاویر موجود متمایز میشود.

 

تنظیمات: دکمه تنظیمات جهت تنظیم نحوه نمایش فایل ها بر اساس زمان و تاریخ آپلود، نام فایل، سایز فایل و یا دیگر گزینه ها ی موجود به کار میرود. 

 

بیشینه: از ابزار جهت تنظیم و تغییر سایز پنجره مدیریت فایل  به حالت full screen استفاده کرد. 

 

3. Merli File Manager Root

بخشی که تمامی عکس های آپلود شده و ذخیره شده در پوشه ها در آن دیده میشود.

 

نحوه ایجاد لینک جهت دانلود یک فایل توسط کاربران

1- از بخش مدیریت سایت ابزار مدیریت فایل ها را انتخاب کرده و وارد صفحه مدیریت فایل شوید. 

2- فایل مورد نظر خود را که از معمولا با پسوند PDF می باشد را در پوشه Files آپلود کنید. 

توجه: فایل هایی که تصویری نیستند را نمی توان در پوشه های عکس آپلود کرد زیرا نوع فایل در این پوشه ها پشتیبانی نمیشود.

3- عکس یا نوشته ای را جهت لینک دادن به فایل به متن اضافه کنید. تصویر و یا متن دلخواه را در حالت انتخاب قرار داده و آیکن پیوند را کلیک کنید. 

4- در پنجره "پیوند" باز شده طبق تصویر تنظیمات را انجام دهید و دکمه فهرستنمایی سرور را جهت براوز فایل مورد نظر فشار دهید. مانند قبل از برگه مقصد نحوه باز شدن فایل را "پنجره جدید" قرار دهید و دکمه پذیرش را فشار دهید. 

 

درج تصویر در متن

جهت نمایش تصویر یا هر نوع فایل دیگر که در محتوای شما افزوده شده در سایت لازم است  فایل مورد نظر به سرور منتقل شود. در ادامه مراحل درج تصویر در محتوا توضیح داده میشود:

1- روی آیکن تصویر از نوار ابزار کلیک کنید، پنجره "ویژگیهای تصویر" باز میشود.

2- از پنجره "ویژگیهای تصویر" روی فهرست نمایی سرور کلیک کنید تا پنجره "مدیریت فایل" باز شود. سپس روی گزینه آپلود از نوار ابزار پنجره مدیریت فایل کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را از کامپیوتر شخصی خود انتخاب کرده و دکمه open را فشار دهید.
 
 
3- پس از آپلود تصویر مورد نظر با دو بار کلیک روی آن لینک تصویر به فیلد url از پنجره ویژگیهای تصویر افزوده میشود و نمایی از تصویر در کادر پیش نمایش دیده میشود. با استفاده از فیلدهای لبه، فاصله افقی و فاصله عمودی می توانید فاصله عکس از متن و نوشته های اطراف آنرا تنظیم کنید و از منوی چینش محل قرار گیری تصویر را د ر متن تعیین کنید. 
 
 

4- در انتها دکمه پذیریش را فشاردهید تا تصویر انتخاب شده به محتوا اضافه گردد.

 

توجه:

  • از حروف فارسی و space در نام تصاویر استفاده نشود.
  • تغییر سایز عکس در این پنجره توسط فیلدهای عرض و طول پیشنهاد نمیشود.