کالاهای برگشتی

برای ورود به بخش کالاهای برگشتی از منو فروش گزینه برگشتی ها را انتخاب کرده و وارد صفحه کالاهای برگشتی شوید. لیست کالاهای برگشتی شامل دو قسمت می باشد:

فروش > برگشتی ها

 

فیلتر

این بخش جهت جستجوی کالای برگشتی مورد نظر بر اساس مشخصه های مشتری، سفارش و تاریخ سفارش و مانند اینها تعبیه شده است. فیلدهای مورد نظر را تکمیل کرده و دکمه فیلتر را فشار دهید در اینصورت لیست کالاهایی که دارای مشخصات وارد شده در قسمت فیلتر هستند در جدول لیست کالاها نمایش داده خواهند شد.

جهت تکمیل فیلدهای مشتری و کالا چنانچه در کادر خالی کلیک کنید لیستی از مشتریها و کالاها نمایش داده میشود، کالا یا مشتری موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

لیست کالاهای برگشتی

لیست تمامی کالاهای برگشتی در جدولی نمایش داده میشود. این جدول شامل ستونهای مختلف است و اطلاعاتی در خصوص کالای برگشتی ثبت شده در اختیار مدیر سایت قرار میدهد.

 

افزودن کالای برگشتی

برای افزودن کالای برگشتی جدید به این لیست روی دکمه افزودن بالای صفحه کلیک کنید و وارد صفحه "افزودن کالای برگشتی" شوید و در برگه "عمومی " فرم بخشهای مختلف را تکمیل کنید.

 

اطلاعات سفارش

در این قسمت اطلاعات مربوط به مشتری و کالا را تکمیل کنید.

  • شناسه سفارش: این شناسه عددی است منحصر بفرد که به هر سفارش اختصاص داده میشود. این شناسه همان شناسه ای است که در جدول سفارش ها ( فروش > سفارش ها) دیده میشود. (به راهنمای مدیریت سفارشها مراجعه فرمایید.)
  • تاریخ سفارش: تاریخی که سفارش ثبت شده را وارد کنید. روی آیکن تقویم کلیک کرده و تاریخ ثبت سفارش را انتخاب کنید.
  • مشتری: بعد از کلیک روی این فیلد لیست تمامی مشتریان دیده میشود، مشتری که کالای مورد نظر را سفارش داده از این لیست انتخاب کنید.  (جهت دستیابی به لیست تمامی مشتریان از منو فروش گزینه مشتریان و سپس مشتریان را انتخاب کنید"  فروش > مشتریان > مشتریان "  و یا به راهنمای مدیریت مشتریان مراجعه فرمایید.)

توجه: با انتخاب نام مشتری در این قسمت فیلدهای بعدی بخش اطلاعات سفارش به صورت خودکار تکمیل خواهند شد.

 

اطلاعات کالا و دلیل برگشت

در این قسمت مشخصات کالا و دلیل برگشت کالا تعیین میشود. همچنین وضعیت برگشت کالا و عملیات برگشت نیز در این بخش مشخص می شوند.

  • کالا: با کلیک بر روی این فیلد لیست تمامی کالاها دیده میشود. از این لیست کالای مورد نظر را انتخاب کنید. ( جهت مشاهده لیست کالاها از منوی کاتالوگ گزینه کالاها " کاتالوگ > کالاها" را انتخاب کنید و یا به راهنمای کالاها- محصولات مراجعه کنید.)
  • مدل: با انتخاب کالا فیلد مدل کالا نیز به صورت خودکار تکمیل میشود.
  • تعداد: تعداد کالایی که قرار است برگشت داده شود را انتخاب کنید.
  • دلیل برگشت: در این قسمت از منوی کشویی دلیل برگشت دادن کالا مشخص میشود. (برای مدیریت دلیل برگشت کالا از مسیر سیستم > بومی سازی > برگشتی ها > دلایل برگشت  به لیست دلایل دسترسی پیدا کنید و یا به راهنمای "برگشتی ها " مراجعه فرمایید.
  • باز شده: در این قسمت مشخص می کنیم که آیا جعبه کالای ارسالی توسط مشتری باز شده است یا خیر.
  • توضیح: دراین قسمت توضیحات مورد نظر راجع به کالا یا مشتری یا ... وارد کنید.
  • عملیات برگشت: در این قسمت از منوی کشویی مشخص می کنیم که عملیات برگشت در چه مرحله ای است. (جهت مشاهده لیست عملیات برگشت و یا مدیریت آنها مسیر سیستم > بومی سازی > برگشتی ها >عملیات برگشت  طی کنید و یا به راهنمای " برگشتی ها" مراجعه فرمایید.
  • وضعیت برگشت: در این قسمت وضعیت برگشت کالا را مشخص میکنیم و اینکه کالا در چه مرحله ای از بازگشت قرار دارد. ( جهت مدیریت وضعیت برگشت مسیر سیستم > بومی سازی > برگشتی ها >وضعیت های برگشت را طی کنید و یا به راهنمای " برگشتی ها" مراجعه فرمایید.)

 

  ویرایش کالای برگشتی

در لیست کالاهای برگشتی روی آیکن ویرایش مقابل کالای مورد نظر کلیک کنید و وارد صفحه "ویرایش کالای برگشتی" شوید. 

در این صفحه همانطور که مشاهده میکنید برگه "تاریخچه" اضافه شده است.

عمومی

همان بخش هایی است که در قسمت افزودن کالای برگشتی توضیح داده شدند. فیلدهای مورد نظر را در این برگه ویرایش کنید.

 

تاریخجه

در این برگه ما تاریخچه مربوط به کالای برگشتی  و همچنین آخرین وضعیت کالا  را در جدولی مشاهده میکنیم.

 

افزودن تاریخچه برگشت

جهت افزودن تاریخچه مربوط به کالای انتخابی فرم را تکمیل کنید:

  • وضعیت برگشت: وضعیت برگشت کالا را که در مرحله افزودن کالای برگشتی در برگه عمومی مشخص کرده بودیم در این قسمت مشاهده میکنیم.
  • مطلع کردن مشتری: چنانچه مایل هستید مشتری نیز در جریان وضعیت برگشت کالا باشد این گزینه را تیک بزنید.
  • توضیح: چنانچه توضیحی لازم است در این قسمت وارد کنید.

در انتها دکمه " افزودن تاریخچه" را فشار دهید در اینصورت تاریخچه به جدول بالای صفحه اضافه میشود.