مدیریت گروه های کاربری

دسترسی کاربران سایت را با توجه به اینکه به چه گروهی متعلق هستند متفاوت است. هر کاربر با توجه به سطح دسترسی که تعریف شده می تواند قسمتهای خاصی از سایت را ببیند و یا به منو های خاصی در پنل مدیریت دسترسی داشته و اجازه ویرایش آنها ار داشته باشد.

به عنوان مثال گروه "مدیریت" به تمامی بخشهای پنل مدیریت فروشگاه دسترسی داشته و اجازه هر گونه تغییر در هر منویی را دارد. گروههای دیگر نیز طبق صلاحدید مدیر فروشگاه ایجاد میشوند و به کاربران دیگر اختصاص داده میشوند.

 

ایجاد گروه جدید

از منوی سیستم گزینه کاربران و سپس گزینه گروه های کاربری را انتخاب کنید. در اینصورت لیست تمامی گروههای کاربری ایجاد شده را خواهید دید.

سیستم > کاربران > گروه های کاربری

برای ایجاد گروه کاربری جدید در این صفحه روی دکمه "افزودن" بالای صفحه کلیک کنید.

در صفحه "افزودن گروه کاربری" فرم را تکمیل کنید.

  • نام گروه کاربری : نامی مناسب برای گروه کاربری انتخاب کنید.
  • اجازه دسترسی: در این قسمت لیستی از تمامی منو ها و زیر منو های پنل مدیریت دیده میشود. بخش هایی که این گروه کاربران اجازه دسترسی به آنها را دارند در این لیست علامت بزنید.

 تذکر: چنانچه مایل هستید اجازه دسترسی به تمامی منوها و زیر منوها را به این گروه کاربری داده شود عبارت "انتخاب همه" را کلیک کنید.

  • اجازه اصلاح: از این لیست بخش هایی که گروه کاربری اجازه ویرایش آنها را دارد علامت بزنید.

در انتها دکمه "ذخیره" را فشار دهید ، گروه کاربری ایجاد شده به لیست گروه های کاربری افزوده میشود.

 

ویرایش گروه کاربری

چنانچه میخواهید نام گروه کاربری یا سطح دسترسی گروه کاربری ایجاد شده را ویرایش کنید در لیست گروه های کاربری روی دکمه "ویرایش" گروه کاربری موردنظر کلیک کرده و وارد صفحه "ویرایش گروه کاربری" شوید.

 

حذف گروه کاربری

برای حذف کافیست گروه کاربری مورد نظر را علامت زده و دکمه" حذف" از بالای صفحه را کلیک کنید.