نحوه تغییر رابط نمایندگی دامنه‌های ملی در ایرنیک

  • تاریخ ثبت : پنجشنبه,۱۴۰۱/۰۱/۱۸
  • تاریخ ویرایش : جمعه,۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • تعداد بازدید : ۵۵۵۹۰
  • دسته : آموزش های گام به گام

تغییر رابط نمایندگی دامنه ir : با توجه به سیاست نیک برای مدیریت دامنه ها توسط نمایندگان معتبر نیک، رابطی برای هر دامنه ملی (ir, co.ir, net.ir و غیره) به نام رابط نمایندگی ایجاد شده است که دسترسی نماینده را جهت مدیریت دامنه های ملی ایجاد خواهد کرد.

با توجه به این توضیحات، در صورتی که  توسط نماینده ای ثبت دامنه ای صورت نگرفته باشد، جهت انتقال آن دامنه به نماینده دیگر نیک، بایستی رابط نمایندگی دامنه را با استفاده از آموزش زیر بر روی نماینده جدید تعریف کنید تا دسترسی های لازم ایجاد شود.

لازم به توضیح است، با توجه به قوانین نیک نمایندگان ملزم به ارایه دسترسی به تغییرات رابط های دامنه از طریق پرتال نماینده هستند. بنابراین شما می توانید از طریق آن پرتال تغییر رابط نمایندگی دامین را به راحتی مدیریت نمایید. برای این منظور با نماینده خود در تماس باشید.

نحوه تغییر رابط نمایندگی دامنه ir یا ملی در نیک

۱) به شناسه کاربری خود در نیک وارد شوید. 

۲) از طریق منوی دامنه های من بر روی نام دامنه مورد نظر خود کلیک کنید و یا با استفاده از قسمت جستجو نام دامنه، دامنه خود را بیابید:

 

نحوه تغییر رابط نمایندگی دامنه ir

 

۳) در قسمت رابط ها، بر روی دکمه تغییر رابط ها کلیک کنید:

 

نحوه تغییر رابط نمایندگی دامنه ir

 

۴) در بخش نماینده، گزینه شناسه و یا شماره قرارداد را انتخاب کرده و سپس در باکس روبروی آن،شناسه کاربری ما را که عبارت داخل پرانتز (da362-irnic) می باشد را قرار دهید.

با انجام این کار شما می توانید از پنل میریت دامنه خود در وبسایت نمایندگی، دامنه خود را ویرایش نمایید.

 

نحوه تغییر رابط نمایندگی دامنه ir

 

۵) توافقنامه نیک را مطالعه فرمایید و سپس با انتخاب بله، قبول دارم بر روی دکمه اعمال کلیک کنید و بدین شکل رابط نمایندگی دامنه تغییر خواهد کرد :

 

نحوه تغییر رابط نمایندگی دامنه ir